maandag 2 mei 2011

Potter fever

Vandaag kan je er niet omheen. Het grote nieuws van de dag is dat Osama Bin Laden na tien jaar eindelijk gedood werd. Het verhaal in het nieuws doet me denken aan Harry Potter en Heer Voldemort. Inwoners van de Verenigde Staten die voor het Witte Huis staan te dansen en feest te vieren, de Amerikaanse vlag wappert fier. Hij die niet genoemd mag worden is eindelijk verslaan. Het is een feest waar we de dood van een vreselijk iemand vieren. Potterlezers herkennen dit verhaal misschien ook een beetje. Tovenaars komen van overal op straat en zijn blij, opgelucht en vieren feest. De strijd is gestreden en de Heer van het Duister is verslagen. Al Quada zou naar horen zeggen uit elkaar vallen door deze gebeurtenis, net zoals de Dooddoeners ook verslagen zijn zonder hun meester.

Na al deze jaren van terreur en geweld, komt hopelijk eindelijk een einde aan de oorlogen en kunnen we hopelijk onze toverstokken terug voor de goede dingen gebruiken. Geen Avada Kedavra meer. Geen Imperius meer. Geen Cruciatus meer. Enkel nog Wingardium Leviosa en andere leuke spreuken.

Een minder leuk feit aan deze dag is dat het Bureau voor Bezemveiligheid <dat is een comité van het Magisch Verkeersbureau, en dat is een departement van het Ministerie van Toverkunst > me een brief zond omdat ik te snel per bezem vloog. Dat kost me weer een paar Galjoenen. En een Galjoen, dat zijn zeventien zilveren Sikkels, en één Sikkel, dat zijn negenentwintig Knoeten. Misschien moet ik in het vervolg een Onzichtbaarheidsmantel aantrekken, of een Kamoeflagespreuk gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten