maandag 11 juli 2011

Dingen waar ik een hekel aan heb

-         Mensen die zeggen: “Ik ben geen racist hoor, maar…”
-         Mensen die zeggen dat ze het leuk vinden als je een lief hebt, ook al is dat een meisje, maar die eigenlijk helemaal niet openstaan voor holebi’s.
-         Mensen die denken dat ze inspraak hebben in je privé-leven en dat ze beslissingen mogen maken voor je.
-         Niet naar de dubbele Harry Potter film kunnen gaan.
-         De kerstboom opruimen.
-         Jaloerse mensen.
-         Een coming out, en nog meer als die verplicht zijn.
-         Verslavingen waar ik niet van afraak.
-         Oorbellen verliezen.

Waarom maak ik eigenlijk een hekel-blog? Omdat ik stomverbaasd was toen mijn mailbox zich vulde met allerlei vreemde boodschappen. Het is niet aan anderen om te beslissen hoe, wanneer en bij wie ik mij out. Het is nog minder aan anderen om te beslissen dat ik mij niet mag outen, dat ik eeuwig en altijd in de kast moet blijven, omdat dat hun reputatie kan schaden. Zo’n mensen bestaan dus echt nog altijd en daar heb ik een hekel aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten