woensdag 1 december 2010

Sinterklaas op bezoek

De titel zegt het zelf al: Sinterklaas kwam op bezoek naar mijn werk vandaag. Het Sinterklaasfeest op mijn werk is niet zomaar een bezoek van de Sint. De kindjes moeten hun cadeautjes verdienen. Ze voeren elk jaar een show op voor de Sint. Dit jaar was het aan mij en drie collega’s om die show in elkaar te steken en op te voeren met de kinderen. De zenuwen die hiermee gepaard gingen, deden me denken aan mijn tijd in de middelbare school. Het waren zenuwen die ik vroeger ook had als ik iets voor de klas moest brengen. Gelukkig stond het deze keer niet op punten.
In mijn vorige post schreef ik over mijn traumatische Sintverleden, en nu wil ik daar graag op terug komen. Vandaag was ik tot mijn eigen grote verbazing helemaal niet bang van Sinterklaas en Zwarte Piet. Ik was zelf verkleed, en daardoor besefte ik des te meer dat zij ook maar twee mannen waren die verkleed waren en een rolletje speelden. Ik voelde me op gelijke voet.
Misschien moet ik me ook eens verkleden in een vogel en een rondje in de lucht vliegen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten