donderdag 2 december 2010

Slippertje

Op de radio hoorde je vandaag niets anders dan waarschuwingen voor autobestuurders, waaronder ik, die noodgedwongen de baan op moeten. Werken van thuis uit lukt nu eenmaal niet voor iedereen. De wegen lagen er spekglad bij, en toch werden ze bereden door talloze bestuurders die extra op hun hoede moesten zijn. Ik reed ook, en ik was ook heel voorzichtig. Ik maakte slippertjes in onze eigen straat om zes uur deze morgen, ik maakte een slippetje met de auto van het werk en hoopte tegelijk dat ik alstublieft niet tegen die dure geparkeerde wagen zou gletsen. Ik had geluk, de groene Ford-bus stopte op tijd. Al die slippertjes bleven bij een onschuldig slippertje. Met een beetje pech maakte ik toch een bluts in de auto, en dat dan nog zonder slippen. Vrouwen achter ’t stuur…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten