zondag 30 januari 2011

Gelukkig leven

Het geluk in mijn leven zit hem niet soms, maar heel vaak in kleine dingen, zoals...
Na maanden winterweer te moeten doorstaan, genieten van een zonnestraal waarvan ik al vergeten was dat die ook bestaat. Opwarmen aan de kachel na de bittere kou. Collega’s die zeggen dat ik het goed doe, en kindjes die enthousiast mijn naam roepen als ik binnen kom. Lange nagels kortknippen, versgeschoren benen en pas gewassen haar. Nachtelijke wandelingen in Brugge. Pannenkoeken eten op zondag, en tegelijk bij leuke mensen zijn. De deur zachtjes horen kraken, mijn broer zien binnenstappen, en even niet het enige kind thuis zijn. Tripjes naar Antwerpen en beseffen dat mijn allerbeste vriendin onvervangbaar is. De dag starten met een heerlijke verse croissant. Stiekem denken aan iemand die ik toch een beetje graag zie, dat maakt me blij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten